Friday, November 25, 2011

Baby Arif

Alhamdulillah......

Bertemu lagi kita di hari Jumaat nan indah ni..


Entri hari ni tak de de gambar le... Nanti kalo rajin saya upload k..

Alhamdulillah jugak..

Habis jek pantang hujung Oktober hari tu, terus jek ada orang offer keje kat private Kolej dkt2 rumah.. Masa tu dalam dilema gak.. cian baby Arif, tak dapat manja2 lama2 ngan Mummy..Tapi, memandangkn rasa kesian kat hubby yg cari rezeki sensorang, maka tepaksa lah saya tolong2 dia..

Kesian gak kat anak2.. ini pun utk masa depan diorang jugak..

Maka, 15/11/2011, Saya pun dah mula kerja (minggu lepas lah tu)...

Jadi, Currently baby Arif fully breastfeed.. Saya agak risau sebab baby lelaki kan kuat minum susu.. Sebab hari tu ingat masuk kerja lambat lagi, saya tak de buat stok susu banyak2..

Jadi stok susu hari tu suma sudah habis.. Skang ni terpaksa lah pump kat tempat keje banyak2..
Masalahnye kat office tak de peti ais pulak.. Terpaksa lah saya pump petang2 sikit.. Takut susu rosak.

Alhamdulillah.. Ada banyak petua supaya memperbanyakkan air susu.. paling banyak jumpa kat sini.. http://sereniety.blogspot.com/2008/10/petua-petua-menambahkan-asi-air-susu.html

Maklum le.. saya ni walau pun dah anak 3 tapi masih lagi tahap 'beginner'.. Kali ini ngan harapan supaya tak ku ulangi kesilapan2 lalu..

Ye lah.. setiap ibu ingin kan yg terbaikk untuk anak2... Harap2 kali ini berjaya.. Target 6 bulan saja dulu.. lepas tu, minum lah susu apa2 pun Arif.. Asalkan bahagia.

*wink**

No comments: