Wednesday, October 5, 2011

Antara tragedi & suspen......

Banyak bagi suspen kat mummy nyer nih....


Tragedi...

24 Ogos 2011
Ada check up di PPUM.. semuanya ok.. Tp, masa tunggu hubby.. saya terjatuh sebab nak menyelamatkan kakak Uzma yang jatuh dari sofa di tempat menunggu.. Aduh.. gila sakit.. dah lah tengah sarat.. boleh jatuh pulak!
Sakit memang sakit tapi, sebab x de bleeding atau leaking.. saya balik je..
Malam tu perut rasa berpusing2..

Suspen..
25 Ogos 2011..
Masih lagi perut rasa tak sedap.. Aduh.. rasa macam dia nak kuar jek.. tp, tak kuar.. Suspen.. kalau kuar hari ni sama lah birthday dgn mak As nye ..


Suspen lagi........
30 & 31 Ogos 2011..
Raya.. saya mengalami sakit perut sebab.. makan macam2... asyik ke tandas je.. aduii.... masa tu dah suspect dia kuar anytime.. tp, masih x mo kuar... Sabar je...

Tragedi lagi..
1st Sept 2011
Masa bulan puasa tak berpeluang makan Kenny Rogers Roaster.Jadi, kitorg pegi Jusco Bukit Tinggi. Lepas makan.. nak tengok wayang citer Cars 2.. Tapi.. dalam rushing2 nak ke panggung wayang saya terrrjatuh ... Sebabnye.. terpijak air kat lantai.. Serius sakitt.. tp still tak ada bleeding @ leaking.. Saya cuma duduk je.. Haii.....sabar je lah..

5th Sept 2011
Pagi tu ada check up lagi.. Doktor siap bagi extra 10 hari lagi untuk dia kuar sebab ikut due nye 7th Sept. Pagi ni semuanya ok.. tak de sakit pun... Cuma makin menjelang malam.. rasa makin tak selesa.

6th Sept 2011
Masih ada tragedi yg berlaku.. Handphone buat hal. Bleh time2 ni dia rosak.. Dari pagi dah rasa sakit2.. tp, masih sempat ambil Abang dari sekolah, masak2.. & releks2.. sampai lah lebih kurang pukul 7 mlm masa tu saya rasa dah flat sangat.. Dah tak boleh tahan.. kena gak pergi hospital. So, tunggu hubby balik. Sebab nak call tak bleh .. Handphone rosak menyebabkan SIM kad saya rosak sekali.. Just imagine la kalau anything happen kat saya hari tuu..

Tak lama hubby balik.. Siap2 apa bagai.. dalam pukul 9 lebih sampai PPUM.. huh.. terus je ke labour room.. Bila siap je nurse tu pasang CTG apa bagai, dia cakap saya dah nak bersalin dah ni sebab contraction nya kuat.. Masa tu.. antara percaya ngan tidak je apa yang nurse cakap tu.. saya tak yakin baby boleh kuar hari tu.. masih lagi saya fikir kan yg saya tak ada bleeding @ leaking.. itu yg menyebabkan saya rasa tak mungkin bersalin hari tu jugak.. tp, tak lama.. tup2 pukul 10:21pm baby pun selamat di lahirkan..

Amacam....... suspen tak?



No comments: