Wednesday, March 10, 2010

The Arrangement~ tensi tahap gaban~

Salam uolls..
Sebenarnya saya x der idea hari ni..
maka.. tgh hari ni kuar satu status FB saya..

Mode : Lapar.. tp x tau nak mkn apa... Fikiran masih lagi tidak fokus~ melayang tah mana!! Oh... Tuhan.. kembalikan aku ke alam nyata~ Supaya aku sentiasa tegak berdiri.. teguh hati.. menjalani ujian2-MU~


ooo.... bangun Ju.. bangun ... WAKE UP~!!

Baik.. (sila imagine intonasi "baik" seperti dlm drama jepun yg ditranslate bahasa melayu.. hiks.. (>_<)..

Sekarang saya tinggal di Kg Malaysia Tambahan, Sg Besi. Saya bekerja di area Jln Tun Razak. Suami pula bekerja di Shah Alam.
Anak2 kami.. masih lagi kami hantar ke Klang. Rumah MIL. Jadi, suami saya memandu lebih kurang 100km sehari termasuk mengambil anak saudara kami di Bangsar.
Nak cari pengasuh @ hantar taska.. Kami masih belum buat keputusan..

Tp.. ngan situasi sekarang.. kes2 pengasuh yg tidak boleh di harap, bahkan ada yg sampai tahap mati, membuat saya menimbangkan hal itu 1000 kali.
Jadi.. arrangement menghantar anak2 ke rumah MIL akan kekal dlm setahun ini..

Nak tambah baby lagi seperti pertanyaan En. Kamal, mungkin tidak buat masa ini. Kami belum punya rumah sendiri. Nak kata menyimpan pun... x der menyimpan sangat. Bila dah sesak2 macam ni (saya belum dpt gaji bulan lepas lagi) mula lah dok korek & gali simpanan2. Jadi.. sampai bila?? Sampai bila simpanan nak berbukit bukau?? Arghhh...

Tambah tensi lagi.. mulut2 sumbang macam #####, Dok kata.. "Awak x pe la.. Awak ada suami.. bleh mintak kt suami awak"
WATDEHEL
Habis... kalo dah minyak keta saja dah makan ratus2.. Sewa rumah.. belum lagi bil2.. Pampers & susu anak2 tu.. x pakai duit ke?? Pakai daun ke?.. Ataupun suami saya yg hensem tu sengih je kat mat bangla jaga stesen minyak tu... confirm dapat minyak free ekk..

"Ko hingat laki aku gaji Rm10,000 sebulan? kalau dia gaji bnyk tu x der aku jumpa ko kt sini"

*** maaf... saya sgt emo hr ni***
** saya memang suka merapu ngan benda2 yg x der kaitan~ lalala~

6 comments:

Julie Shahril said...

ju, idup kat kl ni mmg byk dugaan, kos idup tggi, yg bujang pon slalu sesak, apatah lg org mcm ju dh kawen & ada anak, so byk2 sabar...try manage perbelajaan every month, buat list apa yg priority dulu, yg tak penting letak tepi.masalah duit mmg sgt2 menyesakkan dada..dah phm dah...slalu gak terkena.

mamaarifakeemaisy said...

hehehe...relek2kan diri eh..nnti2 oklah emosi tu..huhu..seb baik ada MIL kan..mmg susah nak percaya kt bbysitter or nursery skrg ni..!

Siti said...

alahai..sian la pulak..
jauh jugak yer hantar anak..tapi takpela sebab dgn org yg kita leh percayai.

Ju@Lucky^Mummy said...

Kak Julie : Insya-Allah (>_<)

mamalieyna : Alhamdulillah.. nasib baik ada MIL..

Siti : ya la.. susah nak percaya babysitter skang ni..

Kamal said...

Wow!! 3 org kanak2 dlm kereta.. bleh jd super daddy la en. Suami tu.. hahaha!!

Ju@Lucky^Mummy said...

En. Kamal : Super daddy & super man..