Thursday, March 11, 2010

Macam tau2 je...!!

I start my day with a phone call to my Mum today.. Saja je nak tanya khabar dia. Semalam my Mum ada call saya cerita pasal interview my brother. Cuma saya agak musykil ngan bebelan dia tadi..

Mum : Anak2 sihat ??
Saya : Baik2 je..
Mum : Kat rumah x der apa2? nangis x?
Saya : X der apa2.. biasa2 je..
Mum : Tsara dah berjalan ?
Saya : Hik3.. dah berlari dah pun .. (dlm hati saya ada sedikit kesal~dah 3 bulan x balik kg.. :(
Mum : Ko jgn nak tambah anak!
Saya : Hik3... x der2.. x tambah..

** Macam mana dia tau saya membangkitkan isu tambah anak ni... Dia baca blog saya ke nih...***

Bukan apa, my mum kesian kat cucu2 dia.. takut kurang kasih sayang saya & suami. Setiap hari keluar bekerja. Meninggalkan anak2 yg masih mentah. Yg sentiasa perlukan belaian kasih sayang saya. Memang.. kalau ikut kan hati, saya tidak mahu bekerja. Tapi.. tanggungjawab mencari rezeki harus di galas bersama suami. Kalau tidak, mana lah nak cari duit nak beli keperluan mereka tu..

Anak2.. memang tak sanggup nak berjauhan ngan mereka.. Melihat mereka menangis di waktu pagi sewaktu saya nak pergi bekerja memang meragut tangkai hati saya. Tapi.. saya kena kuatkan semangat. Kena bersabar sebanyak2 nya..

Apa2 pun saya happy sikit hari ni.. x mcm 2-3 hari lepas. Alhamdulillah.. Praise to Allah.. Harap perkara mcm ni x berlaku lg bln depan & seterusnya.

3 comments:

Siti said...

Mak Ju sama mcm mak siti...
But, this thing kita takleh aspect. rezeki dari Allah..dia yang aturkan segalanya...

Mak siti masa siti pregnant Batrisyia, mak bebel sebab Jannah baru 4 bulan..
But bila Batrisyia lahir...she's very happy....
Same goes to Wafi..walaupun siti pregnant wafi masa batrisyia umur dah dekat dua tahun..dia bebel gak. But now, Wafi dah jadi cucu kesayangan.

Aujinz said...

Tegas nye mak...

huhuhuhu...

Ju@Lucky^Mummy said...

Siti : Mak kita kesian kt kita kot.. lain mcm zaman2 dia.. Surirumah tangga sepenuh masa. Rapat ngan anak2.

Aujinz : hik3.. tegas & menegaskan..