Friday, April 24, 2009

Emosi kah aku?

Lately ramai parents datang nak beli borang kemasukan pelajar ke kolej ni. Aku mcm biasalah.. jual borang & promote la kolej ni. Ada satu hari seorang ayah datang, nak beli borang. Dia kata nak anak dia belajar tinggi. Siap bagi result slip anaknya pada aku. Selain itu jugak dia mintak aku tolong isikan borang anak dia. Aku x mau la nak isi, x kan benda yg senang pun x bleh buat . itu bisikan hati aku. Tapi bila aku tgk result SPM anak dia.. memang wajib aku tolong.. kebanyakan nye 8E. Aku ni pulak dok pikir, apelah yg budak nie belajar kat sekolah??

Tapi, bile ayah budak tu cakap mcm ni "tolong lah cik, harap2 dia boleh belajar kat sini" hati aku jadi sebak sgt...dan aku cuma jawab 'insya-allah encik" yesss.. it's remind me to abah. Dia harap sgt anak2 dia belajar tinggi. tapi, aku sebagai anak.. selalu sgt cepat lupa diri. Paling aku terasa sgt2 ialah pensyarah kat sini semuanya sebaya aku jer. kan bagus kalau aku dapat undur balik masa.. aku belajar betol2 n sambung degree cepat2..

Tapi iye x yer.. aku x mau sambung degree pun sebab aku cian gak tgk abah. adik2 aku pun nak belajar jugak, aku sambil keje pun bleh sambung belajar.. cuma bile kah masa nye itu?? anak ku sudah 2 .. agaknye umoq aku 40 thn baru ada degree. (so incik Hisham harap2 anak kiter dua je lah.. kalo x agak nye 50 thn pon blom tentu mummy ada degree)Kesian jugak tgk anak2 di tinggalkan selalu. Anyway aku berusaha.. semoga apa yg aku harapkn tercapai nanti.

No comments: