Tuesday, July 12, 2011

Teman Sepanjang Kehamilan ini..

Teman-teman saya sepanjang kehamilan kali ini adalah....


Elken Spirulina

Ini boleh kata cinta pandang pertama la jugak.. Dah jumpa yang ni terus tak de pandang lain dah.. huhuhu!! dari A-Z memang bagus.. berbaloi2 pulak mengamalkan nye.. Alhamdulillah... HB darah saya tak turun mendadak. Malahan maintain je.. Walaupun ada gak hari2 yg malas nak amik .. So far.. HB saya maintain je. Nafsu makan ni agak macam kuda.. Tapi, berat tak naik mendadak. Untuk trimester ke 3 ni naik sekilo je..

Kurma
Kombinasi yg hebat jugak dengan Elken Spirulina tu. Especially dah masuk trimester ke 3 ni.. kerap rasa pedih ulu hati. Ye lah.. perut ni dah berubah kedudukan tu pasal pedih ulu hati. Masa pregnant kan Abang & kakak nye.. tak de lain .. telan gaviscon. Sekarang makan kurma & Elken Spirulina. Alhamdulillah.. rasa nya lebih elok dari gaviscon tu..

Badam
Kudap-kudapan ketika boring.. Antara khasiat badam ni tinggi ngan asid folik.. ok lah tu kan.. biasanya saya makan ngan kurma.. Layan woo.. Orang kata kalau pregnant memang bagus amalkan badam & kurma. Nanti anak jadi cerdik. Sejauh mana kebenaran nye.. Wallahualam.. Apa2 doakan saya dapat anak yg sihat, cerdas & cergas ye...


Guasa board

Terbaik jugak! nak harapkan hubby urut wife dia ni.. jauh panggang dari api.. terpaksa lah wife dia ni berkasih sayang dengan guasa board.. Wakakakak.. biasa nye encik guasa ni di gunakan untuk mengurut kaki nih.. Lenguh2 tu hilang lah jugak.. Paling penting dah tak kerap mengalami simpul biawak di malam2 hari. Seingat saya ada la 2 kali kena simpul biawak sepanjang preggy ni. Kalau dulu, tak terkira bape banyak kali kena. Haish.. masa tu rasa mcm nak kerat kaki ni.. Sakit betol.. Huhuhu...

1 comment:

zaidah said...

makan kurma masa preggy bagus untuk proses bersalin...