Budak-budak bertuah

Monday, February 22, 2010

ABANG yg HEBAT

Salam uolls.... hari ni monday blues je. Cuaca pulak berjerebu. Mcm panas.. tp mendung jerk.
He.. hari ni nak cerita pasal Abang..
Abang Amir dalam proses menambahkan vocabulary nya.. Kalau malam2 sebelum tidur macam2 ceritanya.. Termasuk lah melukis2. Mula2 dulu asyik la suruh mummy & daddy lukis aeroplane @ lori.. dan.. dia jugak suka main tekap2 tangan & lukis bentuk tangan..
Ni request dari abang.. mintak lukiskan gambar Atok, Uwan, Mak Long, Ayu & bla2 lagi..
x der la cantik sangat, sebab mummy pegang tangan dia. Guide dia ikut melukis ngan mummy.. Hehehe.. sblm tu ada lukis gambar kami 4 beranak. Tp, kertas tu kecik sangat jadi mummy pindah kertas lain. Lepas tu, apa lagi.. kalo buleh satu kampung nak di lukisnya..

kerja tangan mummy & Abang...
Aktiviti biasa Abang di malam hari adalah tengok TV @ repair segala macam kenderaan dlm kotak mainan dia. Kalau ada iklan TV mulalah dia dok membilang barang tu sapa punya. Contohnya kalau iklan Rexona atau shampoo dia akan kata "mummy punya". Kalau iklan coklat atau susu ke.. dia pun kata "Abang@Amir punya". Sebagai seorang mummy yang baik.. saya harus la respons dengan segera.. Selalunya saya akan jawab "wow.. yer lah Abang" atau "pandainya Abang". X kisah apa iklan janji bagi perhatian tentang apa yang dia cakap & puji setiap kali dia melakukan perkara yg baik & betul.

2 comments:

Kamal said...

WoW!! 1st.. hehe..

Ju@Lucky^Mummy said...

Kamal : 2nd..!! :P