Budak-budak bertuah

Thursday, June 10, 2010

Rindu...

Rindu la pulak ya... huhuhu..

Rindu nak keje kt Shah Alam boleh tak? hehehe.. Tetiba saya rasa sangat bosan kerja kat KL nih.. (adakah kerana internet line ku di potong.. maka saya pon meroyan x tentu hala.. hikhikhik..)Bukan pe... rasa seronok mencilok2 kt Shah Alam.. Pusing2 ada 2-3 jalan alternatif len yg boleh di gunakan nak sampai satu tempat tu.. Sesat2 pon x kisah.. Redah je asal sampai..

Semalam hubby ajak makan sate kat Jalan Peel. Menunggu dia saja dekat 3 jam kat ofis. Kesian hubby.. Jalan kt KL jem lewat petang semalam. KL ni tu la penyakit nya.. Pantang hujan, mesti jem.. Dekat kol 9.00mlm dia sampai.. Adik & Abang dah tido.. Jadi terpaksa la tapau je.. cian anak2.. tido semalam x bangun2.. x merasa sate tu.. Mummy & Daddy nya lapar tahap gaban!! gambar pon x de snap okeh.. huhuhu

Bila fikir2 (ye lah kan... masa free banyak.. selain goyang kaki, tido.. berfikir la kan!!) Saya rasa kat sini saya macam mengejar mimpi yang x pasti.. x confirm pon boleh dapat status tetap tu.. Kalau ada pon gred 17 je ye.. Baik cari lain yg pasti & sesuai sket ngan taraf diploma saya kan (hihi diploma je la.. Ijazah blom lagi)

Baik.. lepas ni fokus cari keje len... Kesian kt hubby yg travel jauh2 tu.. Kesian jugak kat saya ni.. kontrak ni tah apa2 pon ada.. Gaji selalu lambat.. Kebajikan dah la tak de.. Socso?EPF? jgn mimpi okeh.. Tak de semua tu.. Memang mati katak kalau sesapa yg di timpa bencana. (nauzubillah!!)

Doakan saya mendapat pekerjaan yang gemilang di Shah Alam ye!! hihihi

7 comments:

izzah said...

mmg patut pon carik kerja baru..sambil2 lah..dapat jer kerja baru..mmg patut say goodbye kat company tuh..tak menjaga kebajukan pekerja..mane leh..boleh kena saman nih sbb takde epf socso sumer..mane leh..aisshh..tak patut..tak patut...

rynas said...

good luck selamat mencari keje baru ekkk

mamalieyna said...

aloo tak best nye dengar..hukhuk..moga2 cepat dpt kije baru kt shah alam nun..kt KL mmg sesak kan..kita tak pernah merasa...tapi mmg dpt bayangkan..

Ju@Lucky^Mummy said...

izzah : uhuk2.. mmg x menjaga kebajikan .. harap2 cepatlah dapat keje lain..

Ju@Lucky^Mummy said...

rynas : tengkiu2.. saya akan berusaha lebih gigih mencari kerja lain..

Ju@Lucky^Mummy said...

mamalieyna : bosan dah ngadap jem.. baru setahun.. kena kerja lg 30 tahun.. memang jadi weng saya nanti.. hiihih

Zaidah said...

carik ajelah kerja lain..cian plak zai dengar ju...rezeki tu ade kat mana2..