Friday, June 4, 2010

Tetap..



Memang susah kerja kontrak ni... Susah bukan dari segi kerja nya .. tp kebajikan nya. Lebih2 lagi pada saya yg umur pun dah nak menjangkau umur 30 ni.. Yelah.. macam2 benda nak buat. Niat hati nak beli rumah, kereta & macam2 aset lagi.. Tp x dapat nak buat sebab x boleh nak buat apa2 agreement ngan bank.

Hubby saya bukan nya bergaji besar. Sebab tu apa2 kami nak buat kena fikir pro & cons. Kami tak risk kan apa yang ada sekarang. Takut kalau betul2 saya langsung x dpt keje tahun depan.. Susah jugak kami.. Barang2 sekarang bukan makin murah.. makin mahal. Bila fikir2 memang sesak jiwa raga...

Dan......... sebenarnya... Dan sebenar nya.. (tetiba lak kan huhuhu)
Isnin ni kami ada interview dengan SPP.. huhu.. awat no? nak jadi cikgu pulak ka.. Hahaha.. mana bleh dah tua dah. X layak .. Apa2 pun jawatan tu status nya tetap. Memula saya fikir cam 50-50 gak nak pergi. Tp, bila dah tau kisah sebenarnya kt Bernama ni .. terus x fikir panjang dah.. Terus kan usaha sekarang ni.. caiyok2!!

Hmm.. korang & sesapa je yang ada experience di temuduga jawatan gred N17, share la sikit.. apa yg dia tanya.. Sebab ni kali pertama saya. (sebelom ni asyik2 dpt L29, N27 skali exam.. tp x dpt...huhuhu ) yg L29 tu asyik kantoi term Law saje... Locus standi pon saya dah lupa.. hah tu la.. lama sangat peram.. Sampai anak dua da... urat pon dah banyak putus.. hihihi tu pasal x bleh ingat...

No comments: